CU HEROS http://www.jarocin-rejestracja.pl Ubezpieczenia i Rejestracja Pojazdów Wed, 16 Nov 2016 07:55:43 +0000 pl-PL hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.6.13 Pojemność silnika a wysokość akcyzy http://www.jarocin-rejestracja.pl/?p=417 Tue, 15 Nov 2016 20:40:24 +0000 http://www.jarocin-rejestracja.pl/?p=417 Read More...]]> Oprócz tego auta będą klasyfikowane za pomocą pojemności skokowej ich silników. Najniższy przedział obejmie samochody o pojemności poniżej 1,2 litra. Kolejny przedział będzie klasyfikował pojazdy o pojemności od 1,2 litra do 1,5 litra. Następny będzie dotyczył pojemności 1,5 – 2 litra, a kolejny auta do 2,5 litra. Potem stawki będą wzrastać wraz ze wzrostem pojemności o 500 centymetrów. Na podstawie informacji jakie przedstawił Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego przygotowałem tabelę z wysokością akcyzy w zależności od wieku auta i pojemności skokowej jego silnika. Co oznacza ona dla Kowalskiego? Że im auto jest starsze, tym akcyza jest wyższa, a w przypadku aut z większymi silnikami (sportowe, zabytkowe, terenowe itd.) wręcz kosmicznie wysoka! Może sięgnąć nawet 18 644 zł!!!

rocznika auta\pojemność silnika Proponowane stawki akcyzowe od auta (w zł) w 2017 roku
poniżej 1199 cm3 1200-1499 cm3 1500-1999 cm3 2000-2499 cm3 2500-2999 cm3 3000-3499 cm3 3500-3999 cm3 4000 cm3 i więcej
od 2016 roku 424 638 1072 1772 3025 4753 6328 12644
2010 – 2015 474 820 1378 2278 3592 5281 7031 14644
2005 – 2009 524 1230 2067 3417 5388 7922 10547 16644
2004 i starsze 574 1476 2481 4101 6466 9506 12656 18644
]]>
Depozyt zamiast recyklingu? http://www.jarocin-rejestracja.pl/?p=217 Wed, 05 Nov 2014 14:31:39 +0000 http://www.jarocin-rejestracja.pl/?p=217 Read More...]]> Resort środowiska zdecydował się zrezygnować z pomysłu wprowadzenia obowiązku płacenia depozytu od importowanych aut z drugiej ręki. Rozwiązanie to miało ograniczyć szarą strefę w złomowaniu aut – podaje „Rzeczpospolita”.

Fot. Archiwum Polskapresse Przypomnijmy, że od 2005 roku obowiązują w naszym kraju przepisy nakazujące zapłatę 500 zł tzw. opłaty recyklingowej od każdego używanego samochodu, który sprowadzano z zagranicy. Kilka miesięcy temu Ministerstwo Środowiska przedstawiło nowelizację przepisów, zgodnie z którą opłata recyklingowa miała zostać zastąpiona przez opłatę depozytową w wysokości 400 zł. Kierowca musiałby ją uiścić przed rejestracją pojazdu zakupionego na rynku wtórnym.

Rada Ministrów zobowiązała jednak ministra środowiska do złożenia dodatkowych wyjaśnień w tej sprawie, uzasadniających takie rozwiązanie. Zamiast je przedstawić, resort środowiska wykreślił z projektu nowelizacji zapis o opłacie depozytowej, nie proponując w zamian żadnego rozwiązania.

Zdaniem ekspertów, takie posunięcie doprowadzi do rozrostu szarej strefy w złomowaniu aut. Kolejnym zarzutem w stronę projektu zmian w przepisach jest fakt, iż koszty związane ze złomowaniem pojazdów zostały przeniesione na stacje demontażu. Zrezygnowano bowiem także z państwowych dopłat do utylizacji samochodów.

Od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej, nasz kraj stał się największym importerem używanych samochodów na Starym Kontynencie. W ciągu 10 lat, sprowadzono do Polski ponad 8,4 mln takich pojazdów.

źródło: motofakty.pl

]]>
Ile kosztuje rejestracja auta? | Poradnik http://www.jarocin-rejestracja.pl/?p=210 Mon, 03 Nov 2014 08:49:45 +0000 http://www.jarocin-rejestracja.pl/?p=210 Read More...]]> Nowy czy używany, sprawny a może uszkodzony? W przypadku rejestracji auta to bez znaczenia. Nowe tablice i dowód rejestracyjny swoje kosztują. Pytanie tylko ile?

Nowe auto, by w ogóle wyjechało z salonu, musi być zarejestrowane. I nie ma co liczyć, że diler zrobi nam prezent pokrywając koszty rejestracji. Co najwyżej może nam w niej pomóc, załatwiając za nas formalności. Ale i tak tablice, nalepka legalizacyjna i dowód rejestracyjny to wydatek, który trzeba ostatecznie doliczyć do ceny auta. I tu uwaga, niektórzy importerzy nadal każą sobie doliczyć koszty transportu i wydania auta. Ile? W przypadku Audi to kwota od 670 do 1140 zł.


Wróćmy jednak do samej rejestracji. W przypadku przerejestrowania auta używanego koszty także są i to nie małe. Jeśli cztery kółka kupiliśmy na drugim końcu kraju, czekają nas te same opłaty. Jeśli poprzedni właściciel mieszkał w tym samym województwie będzie taniej – odpada koszt nowych tablic.

Z jakimi wydatkami trzeba się liczyć, rejestrując auto?

– gdy auto jest sprowadzone z zagranicy 256 zł.
– gdy auto kupiliśmy w salonie 180,50 zł.
– gdy pojazd zarejestrowany był w innym urzędzie 180,50 zł.
– gdy auto ma tablice starego typu 180,50 zł.
– gdy na wniosek właściciela (zaginięcie lub kradzież) musimy zmienić tablice 185,50 zł
– gdy auto zarejestrowane było w tym samym urzędzie 81 zł.
– gdy rejestrujemy auto na tablice tymczasowe 62 zł

Źródło: bip.poznan.pl

Na tym nie koniec. Jeśli rejestrujemy auto po raz pierwszy w kraju, do kosztów rejestracji trzeba doliczyć 500 zł ekstra na tzw. opłatę recyklingową. Co to takiego? To opłata na poczet przyszłego złomowania auta. Tworzy ona fundusz środowiskowy, a wpłacana jest przez wszystkich, którzy sprowadzają rocznie mniej niż 1000 samochodów. Przyszłość tej opłaty stoi jednak pod dużym znakiem zapytania. Unia Europejska zakwestionowała bowiem jej wysokość i zasadność. Trwają właśnie prace nad nowym rozwiązaniem. Ministerstwo ma czas do maja, na opracowanie nowych przepisów.

A co z motocyklami? Rejestracja jest tańsza, ale niewiele:

– gdy motocykl sprowadzone jest z zagranicy 197 zł.
– gdy motocykl kupiliśmy w salonie 121,50 zł.
– gdy motocykl zarejestrowany był w innym urzędzie 121,50 zł.
– gdy motocykl ma tablice starego typu 121,50 zł.
– gdy na wniosek właściciela (zaginięcie lub kradzież) musimy zmienić tablice 126,50 zł
– gdy motocykl zarejestrowane było w tym samym urzędzie 81 zł.
– gdy rejestrujemy motocykl na tablice tymczasowe 37,75 zł

Źródło: bip.poznan.pl

Tajemnicza „opłata rejestracyjna” płacona w wydziale komunikacji każdego urzędu wojewódzkiego nie wzięła się z księżyca. Co dokładnie na nią się składa?
– dowód rejestracyjny – 54 zł.,
– pozwolenie czasowe (wydawane z urzędu) – 13,50 zł.,
– karta pojazdu – 75 zł.,
– nalepka kontrolna na szybę pojazdu – – 18,50 zł.,
– komplet znaków legalizacyjnych – 12,50 zł.,
– tablice rejestracyjne samochodowe – 80 zł.,
– opłata ewidencyjna – 2,50 zł.


Czarne czy białe? – Wszystko o tablicach rejestracyjnych

Na koniec coś dla indywidualistów. Jeśli nie brak wam fantazji, a w portfelu leży niezagospodarowany 1000 zł, warto kupić sobie tablice indywidualne. WO XXX, PO BABCI, DO BUZI, WO BOND, PO JEEP to tylko kilka przykładów. Oczywiście pierwsza litera zawsze przypisana będzie do województwa, dalej to już kwestia wyboru. Nie wszystkie nazwy zaakceptuje wydział komunikacji. Nie zgodzi się na przykład na nazwy wprowadzające w błąd oraz słowa obraźliwe. Nie dostaniemy, zatem tablic PO LICJA, ale PO JEEP już tak. Warto jednak przed zakupem dokładnie przemyśleć sprawę.

Wybierając się do urzędu, warto także dokładnie sprawdzić, jakie dokumenty wymagane są do rejestracji auta.

Dla pojazdów nowych to:
– wniosek,
– dowód tożsamości właściciela,
– dowód własności,
– wyciąg ze świadectwa homologacji,
– karta pojazdu, jeżeli była wydana (nie dotyczy ciągników, przyczep i motorowerów).

Dla pojazdów używanych wcześniej i rejestrowanych w Polsce to:
– wniosek,
– dowód tożsamości właściciela,
– dowód własności,
– potwierdzenie opłaty wydane przez urząd skarbowy,
– karta pojazdu, jeżeli była wydana,
– badania techniczne auta,
– tablice rejestracyjne.

W naszym poradniku, podaliśmy koszty rejestracji samochodu i motocykla. Nie uwzględniliśmy kosztów sprowadzenia auta do polski, a zatem kosztów cła, akcyzy, tłumaczenia dokumentów, zwolnienia z podatku VAT. O tym przeczytacie w kolejnym poradniku „Ile kosztuje sprowadzenie auta do Polski”. Sprawdzimy także, czy to nadal się opłaca.

Źródło: moto.pl

]]>
Otwarto odcinek autostrady A4 Tarnów – Dębica http://www.jarocin-rejestracja.pl/?p=162 Sun, 02 Nov 2014 11:54:58 +0000 http://localhost/?p=162 Read More...]]> Dobra informacja dla kierowców jadących autostradą A4. W czwartek 30 pażdziernika przed południem został oddany do użytku brakujący fragment autostrady Tarnów – Dębica (34 km).Fot. Michał GąciarzPrace wykończeniowe mogą potrwać jeszcze nawet do połowy przyszłego roku.Autostrada jest przejezdna po obu nitkach z jednym wyjątkiem – ponad kilometrową estakadą nad Wisłoką koło Dębicy. Na tym odcinku drogi będzie ograniczenie prędkości do 80km/h.Droga ma być także wyposażona w ogrodzenie, które ma chronić kierowców zderzeniem ze zwierzętami. Takie wypadki zdarzały się na odcinku autostrady A4 z Brzeska do Wierzchosławic, gdzie na początku brakowało siatek.GDDKiA nie planuje w najbliższym czasie wprowadzenia opłaty autostradowej na odcinku Kraków-Rzeszów. Stanie się to najprawdopodobniej po zakończeniu budowy całego odcinka A4, aż do wschodniej granicy.

 

]]>
Niemieckie autostrady płatne dla cudzoziemców od 2016 roku. Ile zapłacimy? http://www.jarocin-rejestracja.pl/?p=145 Sat, 01 Nov 2014 20:16:52 +0000 http://localhost/?p=145 Read More...]]> Jak podaje Polska Agencja Prasowa, kierowcy samochodów osobowych z rejestracją zagraniczną od 2016 roku będą płacić za przejazd po niemieckich autostradach. Zrezygnowano natomiast z opłat za użytkowanie innych rodzajów dróg. Fot. Archiwum Polskapresse Niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt zapowiadał wprowadzenie myta na wszystkich rodzajach dróg, ale ostatecznie wycofał się z tego pomysłu. Do takiej decyzji skłoniły go protesty władz niemieckich landów graniczących z innymi krajami. Obawiano się, że wprowadzenie opłat wpłynie niekorzystnie na mały ruch graniczny oraz odbije się negatywnie na turystyce i gospodarce tych regionów.Istotne jest, że za przejazd po autostradach mają płacić także obywatele Niemiec. Wnoszone przez nich opłaty będą odliczane jednak od rocznego podatku za samochód.Dla cudzoziemców przewidziano winiety roczne, dwumiesięczne lub 10-dniowe. Można będzie je zakupić online lub na stacjach benzynowych. 10-dniowa winieta miałaby kosztować 10 euro, a wysokość rocznej opłaty, która maksymalnie może wynosić 130 euro, ma być uzależniona m.in. od pojemności silnika pojazdu oraz rodzaju używanego paliwa.Szacuje się, że wpływy do budżetu mogą wynieść pół miliarda euro rocznie, a środki te w całości będa przeznaczane na rozbudowę infrastruktury. Dla przypomnienia kierowcy samochodów ciężarowych płacą za przejazd po niemieckich autostradach od 2005 roku.

 

 

]]>